Köp och leveransvillkor
Leja Trading AB, följer såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

1. Beställning
Beställning av Leja Trading AB´s produkter görs via www.lejatrading.se Inkommande beställning besvaras med en automatisk orderbekräftelse via mejl.

2. Priser
För privatpersoner är samtliga priser inklusive moms, 25 %, medan det är exklusive moms för företag om inget annat anges. Endast fraktavgift tillkommer. Leja Trading AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.
När det gäller specialbeställda varor gäller förskottsbetalning efter överenskommen offerering.

3. Betalning
I samarbete med Klarna AB erbjuder vi betalning med faktura, delbetalning, kortbetalning (VISA/Mastercard) eller banköverföring. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är KLARNA den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan görs direkt av butiken. Produktspecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Du kan läsa villkoren från Klarna AB här: https://www.klarna.com/se/villkor/
Betalning mot faktura gäller 10 dagar netto. En kreditupplysning kan komma att tas vid fakturabetalning.
Leja Trading AB förbehåller sig rätten att neka kund köp.
Betalning av faktura skall ske senast på förfallodagen. Lagstadgad dröjsmålsränta och påminnelseavgifter utgår vid sen betalning.

4. Leveransvillkor
Leveranstid är cirka 2-5 dagar. Under semester/helgdagar/röda dagar eller anhopningar kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar direkt hem i brevlådan, eller till utlämningsställe med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Leja Trading AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss (HÄR)
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

5. Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten – detta sker automatiskt i
webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och frakt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

6. Försening av leverans
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning. Leja Trading AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Reklamation/Ångerrätt
Leja Trading AB följer Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).Tänk på att produkten måste returneras i samma skick som när du fick den samt returneras tillsammans med originalförpackningen och eventuella andra tillbehör som medföljde.
Vill du returnera ett köp du gjort, mejla följande uppgifter till info@lejatrading.se
– E-postadress som köpet registrerades på
– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnummer på de artiklar du vill returnera
– Orsak till retur
När vi mottagit din returförfrågan, mejlar vi ut en returfraktsedel till dig inom 48 timmar.
Returkostnaden dras av vid krediteringen av ditt återköp.
Leja Trading AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

8. Garanti
Vi vill såklart att våra kunder skall vara nöjda med sitt köp. Om du får problem med en vara du köpt via Leja Trading AB så kontakta oss gärna (HÄR)
Vi på Leja Trading AB försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt, men då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning kan vi inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende.

9. Återbetalningar
Återbetalningar görs till det Kort/Konto du betalat med. Har du betalt på annat sätt görs återbetalning i första hand till bankkonto och sker oftast inom 10 arbetsdagar eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot returen.

10. Personuppgiftslagen (PUL)
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter.
Vilken information samlar vi då in?
Person- och kontaktinformation: namn, födelsedatum, personnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobilnummer, etc.
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall (HÄR).

11.Sekretess och säkerhet Personuppgifter
Alla sidor där du lämnar personliga uppgifter vid köp är säkra sidor (krypterad överföring).
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer (Personnummer vid fakturabetalning). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Du godkänner även att vi kan använda dessa uppgifter för att skicka relevanta erbjudanden och information till dig från oss och våra samarbetspartners via bland annat, men inte uteslutande, e-post och SMS. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

12. Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Övrigt:
Alla IP nummer arkiveras, så falska beställningar eller bedrägeriförsök kan polisanmälas.

13.Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår support (HÄR).
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).

14. Reservation
Leja Trading AB reserverar sig mot eventuella felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.